Компания SATO е световен лидер в сферата на решенията за автоматична идентификация – технология, която обединява хора, стоки и информация в едно цяло. SATO работи с най-различни клиенти, като предлага комплексни решения, които оптимизират работните процеси, увеличават продуктивността на работата на персонала и помагат на клиентите да намалят негативното влияние върху околната среда.
SATO е широк избор от интегрирани решения за маркировка и автоматична идентификация в сферата на медицинското обслужване, транспорта и логистиката, търговията на дребно, хранително-вкусовата промишленост и производствения отрасъл.
Като лидер в сферата на производството на ръчно оборудване за етикиране, принт модули и RFID технологии, SATO произвежда високопроизводителни термотрансферни принтери и предлага ефективни решения, които отговарят на последните изисквания на стратегията за екологична рационалност, на законодателните изисквания на хранителния и фармацевтичния отрасли, а също така се адаптират към конкретни бизнес процеси благодарение на работата на мрежата в центровете за изследвания и разработки на SATO.
Сред клиентите на SATO има както представители на малкия бизнес, така и международни компании. Екипът от експерти на SATO е ориентиран към оперативното предоставяне на иновативни и ефективни решения, отговарящи на нуждите на техните клиенти.
Интегрирайки технологията за автоматична идентификация в оборудването си, SATO маркират физическите обекти, като позволяват на служителите да работят и управляват данните, а на IT системите да ги обработват.
Историята на компания SATO
Компания SATO е основана през 1940-та година като производител на оборудване за обработка на бамбук, ратан и палма. През цялата си история един от основните стремежи на компанията е ефективността и производителността на труд да се увеличават постоянно. През 1962-та година основателят на SATO Йо Сато изобретил ръчният пистолет за етикети. Впоследствие компанията е станала иноватор в сферата на ценовите етикети и е отворила нови пазари, когато ръчните устройства за етикиране започнати да се търсят по цял свят.
През 1964-та година SATO организира независимо производство на ръчни апликатори и разширява границите на възможностите си, като стартира производство на консумативи за пистолетите за поставяне на етикети. С появата на касовите терминали през 70-те години на миналия век SATO разработва нови модели ръчни етикиращи устройства, съвместими с оптичното разпознаване на символи (OCR) и баркодовете.
През 1981-ва година компанията става известна като лидер в производството на решения за маркировка и етикиране в магазините, когато тя изобретява първия в света термотрансферен принтер, който печата чекове.
Оттогава приложенията за четене на баркодове са станали много популярни, опростявайки процесите за управление на стоките в различни отрасли, такива като търговията на дребно, производството, логистиката, хранителната промишленост и медицинското обслужване.
В същото време двумерните (2D) кодове, които позволявали да се помести много информация на малка площ, започнали да се използват все по-често. Още повече, с тяхна помощ потребителите имали възможност да получават информация за стока чрез мобилните си телефони.
През последните години RFID технологията, която използва радиовълни за автоматична идентификация на обекти, привлича все повече внимание и се развива бързо като усъвършенстван метод за автоматично разпознаване на данни.
Компания SATO използва опита си в сферата на автоматичната идентификация, натрупан в многото години работа в областта на баркодовете и двумерните кодове, за да разработи и предложи на пазара първия в историята RFID принтер в Япония през 2003-та година. Днес SATO осъществява дейността си по цял свят, като си сътрудничи с японски и международни компании, подпомагайки развитието на системите за автоматична идентификация в глобален мащаб.
Представете си какво щеше да бъде, ако не се маркира продукцията…
Ако на стоките липсваше маркировка, щяха ли да могат да се транспортират? Разбира се, че не. Информацията е посредник между бизнес процесите и начина ни на живот. Всеки ден ние използваме огромно количество информация чрез мобилните си устройства, а също и сканирайки продуктите, маркирани с двумерни баркодове.
Тъй като концепцията за интернет на нещата (IoT) и използването на Big Data се развива, ще се появяват все повече и повече стоки, свързани с интернет и улесняващи живота ни. Но за да функционира безпроблемно този свят, някой трябва да извършва механичната работа на етап обработване на информацията, а именно да маркира продуктите и да ги свързва със системите за управление на данните. Оттук започва територията на SATO.
Концепцията за развитие на SATO
SATO се старае да стане водеща и да спечели доверието на компаниите в сферата на решенията за автоматична идентификация в глобален мащаб, надминавайки очакванията на клиентите в постоянно променящия се свят.
Докато цифровите иновации и автоматизацията влияят на света около нас, SATO постоянно търсят нови начини да бъдат първои. Обединявайки огромните възможности на технологиите за автоматична идентификация с иновативни материали, те помагат на клиентите си да решават най-трудните си проблеми с помощта на надеждна продукция, която помага да се спестят материални и нематериални ресурси и да вдъхновява служителите.
Мисията на SATO
Чрез продуктите и услугите с най-високо качество SATO откриват за клиентите си нови ценности и допринасят за развитието на един по-добър и икономичен свят.
Ценностите на SATO и тяхното кредо
- Те се вдъхновяват от промените, от свежите идеи и са отворени за ориентирани към клиента иновации в духа на неизчерпаемото творчество;
- Те се стремят да бъдат истински професионалисти, като се опитват постоянно да надминават очакванията на своите клиенти;
- Те възприемат света такъв, какъвто е, и създават правилните неща;
- Те проявяват уважение към всички хора, имат си доверие и работят заедно, в сплотен екип;
- Те предоставят комфортна работна обстановка, отворени са към нови идеи и избягват формалностите, които подпомагат развитието на „синдрома на големия бизнес“;
- Те споделят резултатите от дейността си с четири въвлечени страни: акционерите, служителите, обществото и компаниите.
Международни награди и сертификати
Основата на всички разработки на SATO е постоянният стремеж към иновациите. Вдъхновяват ги промените! Те създават етикетни принтери от ново поколение, спазват световните промишлени стандарти и се гордеят с награди, които свидетелстват за тяхното признание в отрасъла,
Сертификати на SATO
Международната организация по стандартизация (ISO) разработва и публикува международни стандарти за потвърждаване безопасността, надеждността и високото качество на продукти и услуги. Компания SATO е сертифицирала своите производства във Великобритания и Полша със стандартите: ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 13485:2016 и ISO 45001:2018.
Еко етикети и сертификати
Компания SATO разглежда защитата на околната среда като един от приоритетите в работата ѝ и допринася в устойчивото развитие, като пести ресурси и енергия, намалявайки отпадъците, шумовото замърсяване и замърсяването на въздуха. SATO се стреми да предлага по-екологични продукти и услуги и носи отговорност за опазване на биологичното разнообразие.
Заводите на SATO във Великобритания и Полша са преминали сертификация FSC® и PEFC™, в рамките на която са потвърдили, че произвеждат етикети от материали от одобрени източници, за които се използват устойчиви методи и контролирани цикли за вторична обработка. Това означава, че суровините за продуктите на SATO се проследяват на всички етапи от логистичната верига, от горите до крайния потребител.
Логотиповете FSC® и PEFC™ на опаковките на продуктите на SATO потвърждават произхода на материалите, от които са направени те.
Локални сертификати на SATO
Компания SATO France се гордее със сертификата си Imprim’Vert, който потвърждава, че е привърженик на принципите за екологична устойчивост.
От 2013-та година SATO France внедрява конкретни мерки, които са помогнали да се намали влиянието на дейността на компанията върху околната среда. Екологичната им политика и усилията им в тази сфера са отбелязани със знака Imprim’Vert. Той се присъжда от Националния консултативен съвет, в състава на който влизат Занаятчийската камара, Търговската камара и Агенцията за защита на околната среда и енергийната ефективност на Франция – този състав гарантира, че решенията са независими.
За да се намали потреблението на енергия, SATO France влага значителни средства в паркинг в рамките на програмата си за модернизация, насочена към намаляване влиянието върху околната среда с такъв тип оборудване като преси, компресори, охладители, осветителни системи и т.н.
SATO знаят, че клиентите очакват от тях отговорно отношение към околната среда при производството на продукцията им. В съответствие с екологичната политика на Imprim’Vert компания SATO избира доставчици по строги критерии за екологична отговорност, като взимат предвид не само качеството и стойността на продукцията, а и влиянието ѝ върху околната среда. През 2019-та година 91% от всички суровини постъпват от логистичните вериги на FSC и PEFC и с всяка година този процент се увеличава.
Наградите на SATO
2017-та година
Red Dot Award
Принтерите SATO FX3 печелят награда Red Dot през 2017-та година. Red Dot е награда в сферата на дизайна, която се връчва на дизайнери и компании производители за специални постижения в сферата на дизайна на потребителски стоки.
Word Label Award
SATO PRINTING Co. Ltd Япония печели в две от номинациите на церемонията FINAT L9 World Label Awards 2017 – Технология за високоцветен печат и Печат на етикети за вино и водка.
Malaysia Digital Business Award
SATO Malaysia печели награда на церемонията Malaysia Digital Business през 2017-та година за концепцията си „Последната стъпка по пътя към IoT“, в която задейства решението си за профилактично техническо обслужване (SOS) и платформата за печат на етикети с използването на приложения (AEP), които осигуряват интелигентен печат на етикети на базата на принтера CL4NX.
CRM Association Japan Awards
SATO печели награди на церемониите 2017 CRM Best Practice и 2017 Oboshi от CRM Association Japan за облачното си решение за профилактично техническо обслужване за принтери – SATO Online Services (SOS). Година по-рано също получава наградата CRM Best Practice от CRM Association в Япония.
2018-та година
Label Industry Global Award
Компания SATO получава наградата „Най-добрият от най-добрите“ на церемонията Label Industry Global Awards 2018 за разработването на етикети за Daimyo Futomaki суши и роле.
2020-та година
Food Safety Tech Award
Компания SATO влиза в 10-ятката на най-добрите европейски компании през 2020 година, осигуряващи безопасност на храните. Дейността на компанията се цени високо заради ангажираността ѝ към решенията за етикиране на хранителните продукти, което осигурява безопасността им и спазването на изискванията за посочване на пълното съдържание от съставки на опаковките в съответствие със законодателните изисквания, в частност изискването да се посочва информация за алергените.
Red Dot Award
Принтерът SATO CT4-LX получава наградата на Red Dot за уникален иновативен дизайн. Red Dot Design Award е международен конкурс за дизайн, който се провежда в Германия от 1955-та година насам. Награди се връчват в три номинации – промишлен дизайн, комуникационен дизайн и концептуален дизайн.
„Алфа Партнър“ ЕООД е партньор на производителя SATO - Premier Partner.
„Алфа Партнър“ ЕООД е оторизиран сервиз на SATO - SATO Service Partner.