Меню
Меню
Your Cart
Този сайт изпозлва бисквитки. Научете повече
  • Начало
  • За нас
  • Контакти
  • Услуги
  • English English
  • Български Български
  • € Euro EUR
  • лв. Лева BGN
  • Новини
  • Доставка
Alpha Partner
  • Вход
  • Регистрация
  • Сравни0
0 продукт(а) - 0.00 лв. 0
  • Вашата количка е празна!

  • Menu
  • Продукти
  • Промоции
  • Партньори
  • Menu
  • Цялостни решения
    • Решения от Datalogic
    • Решения от Zebra
    • Решения от Honeywell
  • 0877 061 856
  • Контакти
  • Вход
  • Регистрация

Система за комплектуване поръчки

  • home
  • Новини
  • Система за комплектуване поръчки

Защо са важни системите за комплектуване на поръчки?

В основата на всеки ефективен процес за обработка на поръчки и управление на склад лежи правилното използване на точната система за комплектуване на поръчки. Очевидно е, че има пряка връзка между успеха на бизнеса и систематизираните ефективни процеси за обработка на поръчките.

За да остане клиентът доволен, при подбора на стоки при изпълнението на поръчката трябва да се действа бързо, ефективно и точно. Наличието на надеждна складова система за комплектуване на поръчки е важен елемент от ефективната работа по цялата верига за доставки.

През последните години се наблюдава експоненциален ръст в електронната търговия и интернет продажбите. И тук става очевидно защо правилната система за комплектуване на поръчки е задължително условие за висока производителност при изпълнението на поръчките.

Мениджърите в склада разбират, че успехът или неуспехът при изпълнението на поръчките ще зависи от използвания начин за подбор на стоките.

Как да разберете коя е най-добрата система за комплектуване?

Не всички складове и разпределителни центрове за обработка на поръчки са еднакви. Оттук става ясно защо не всички системи за комплектуване са взаимнозаменяеми. За да се направи процесът по обработката на поръчки максимално ефективен, трябва при избора на правилна система да се вземат предвид няколко ключови фактора.

За да се оптимизира процесът по комплектуване и да се минимизират загубите при избор на система, е необходимо да се разгледат и анализират следните параметри:

  • Размер на склада и разположението на товарите;
  • Типът и количеството поръчки;
  • Количество персонал;
  • Необходимост от повишаване на скоростта на подбор;
  • Методи за подбор на стоки;
  • Пестене на време за повишаване на скоростта на изпълнение и изпращане на поръчките.

Какви системи за комплектуване на поръчки се използват днес?

Подбор по една поръчка

  • Известен и като „дискретен подбор“;
  • Операторът изпълнява една поръчка, движейки се из склада, за да подбере една единица или SKU по всяка позиция в поръчката;
  • Този метод работи по-добре в малки складове, където поръчките обикновено са с малко на брой позиции.

Подбор по клъстери

  • Познат като „пакетен подбор“;
  • Добър избор, когато няколко поръчки са с едно и също SKU;
  • Операторът подбира едни и същи стоки за няколко поръчки едновременно в една зона на склада, което позволява да се пести време;
  • Намалява се нуждата операторът да се връща в едни и същи зони за подбор на едни и същи SKU за различни поръчки;
  • Предимството на подбора по клъстери е в това, че събиращият може да изпълнява няколко поръчки едновременно.

Подбор и предаване

  • Познато като „зонален подбор“;
  • Събиращият се прикрепя към определена зона в склада;
  • Събиращият събира стоките, които са в прикрепената за него зона, след което ги „предава“ в следващата зона за подбор;
  • Съхранението и зоните трябва да са организирани с оглед на това кои поръчки се изпълняват по-бързо от други, необходима е организация за правилното управление на наличностите във всяка зона и т.н.

Подбор на вълни

  • Ефективен е за големи поръчки в големи складове;
  • Поръчките се групират чрез системата за управление на склада по такива критерии като местонахождение на клиента, датата за доставка, сходни артикули, продукти и зони;
  • Операторите събират поръчките последователно на различни вълни през деня.

Гласов подбор

  • Събиращият, който работи в склада, е със слушалки;
  • В реално време събиращият получава инструкции за това каква стока трябва да вземе и къде се намира тя;
  • За да се увеличи скоростта и точността на оператора, подборът се управлява от система за управление на поръчките с помощта на гласови команди, които се предават към слушалките;
  • Събиращият потвърждава изпълнението на поръчката също чрез глас.

Подбор и опаковане

  • Операторът изпълнява сам поръчката;
  • Стоката по SKU в списъка на поръчката се подбира и складира в картонена кутия, която след това се изпраща към купувача;
  • След проверката на всички подбрани и поставени в картонената кутия стоки, събиращият подготвя кутията за изпращане и доставка.

Автоматичен подбор

При използването на стратегията „стоки към хората“ (Goods To Persons – GTP) операторите работят в специално определени за това места, а стоките се доставят там с помощта на автоматизирани решения за обработка на материалите (мини мотокари, AGV или AMR). Стоките се идентифицират и поставят в крайна или временна опаковка.

Складовият подбор е процес, при който стоките, които влизат в поръчката, се подбират поединично в склада. При този традиционен метод, какъвто е GTP, операциите са били много трудоемки и в някои случаи са били над 50% от оперативните разходи на разпределителните центрове.

Съвременните складове са с по-висока степен на автоматизация, което позволява стоките да се доставят на отделни операторски станции с помощта на напълно интегрирани системи за обработка на материалите, такива като конвейери, автоматизирани транспортни средства или автономни автомобилни роботи.

Удовлетворяването на нуждите на клиентите е един от най-високите приоритети във всяка операция в склада, затова процесът по комплектуване на поръчки влияе директно върху репутацията на доходността. Изборът и оптимизацията на стратегии за подбор позволява да се намалят значително загубите и да се повишат и ефективността, и точността.

Технологиите трябва да позволяват на операторите да преглеждат списъците за подбор по безжична мрежа, да достъпват до системите в реално време и да използват софтуер за контролиране на изпълнението на всички задачи.

При работата в специализирани зони, където всички стоки се доставят с помощта на автоматизирани средства, трябва да се използва високопроизводителен фиксиран баркод скенер.

Magellan 1500i е перфектен за такива приложения благодарение на компактните си размери, които позволяват да бъде монтиран навсякъде, и Ви помага да не се притеснявате, че трябва да се сканират различни типове баркодове, че осветлението не е добро или че трябва да се сканират повредени или недобре напечатани етикети.

И още нещо важно, този високопроизводителен баркод скенер позволява на операторите да работят комфортно в продължение на дълги работни смени.

Фиксирано сканиране

Фиксираните системи за сканиране се използват много често при изпълнение на поръчки, тъй като те осигуряват гъвкавост и се внедряват лесно. Операторът събира онлайн поръчката на специален сортировач лесно и бързо, тъй като за сканирането на баркода отпада нуждата от ръчно обработване на стоките.

В последно време обемът на потребителските стоки, доставяни директно до вратата на клиентите, се увеличи значително, най-вече заради нуждата да се поръчва онлайн, а не да се пазарува в традиционните физически магазини. И това не е нещо лошо, тъй като клиентите накараха компаниите да оптимизират работата си, за да могат с няколко клика с мишката да получат пратките си още на следващия ден.

В същото време „зад кулисите“ се внедряват автоматизирани решения за обработка на стоки в складовете и разпределителните центрове. Целта на тези внедрявания е да се облекчи максимално животът на операторите в склада, като по този начин се повишава ефективността и се пести време.

Datalogic е създала решение за фиксирано сканиране, в което влизат такива продукти като Matrix 320 и Magellan 3450. И двете устройства служат за една и съща цел – използване на фиксирани баркод скенери за сканиране на баркодове върху движещи се стоки, което да изключва нуждата да се използват ръчни баркод скенери.

Такива решения осигуряват две предимства:

  • Първо, операторите работят по-продуктивно и могат да се концентрират върху процесите по изпълнение на поръчките, без да трябва да взимат в ръце устройството, прицелвайки се в баркода, да го сканират и да върнат устройството в държача;
  • Второ, отпада нуждата от почистване и дезинфекция на фиксираните баркод скенери, тъй като човек не се допира до тях в процеса на работа.

Благодарение на това времето за сканиране намалява с 59% (тоест операторът може в рамките на един час да обработи още 40-80 пратки). Времето за предаване на работата между смените също намалява.

Внедряването и използването на решения за фиксирано сканиране от Datalogic е лесен избор с много бърза възвращаемост благодарение на значителното увеличаване на производителността.

Автоматична релсова система за движение на поръчките при комплектуване в пакет

Автоматичната релсова система за движение на поръчките при комплектуването им в пакети често се използва в електронната търговия като временен гъвкав буфер в пиковите зони и за обработка на поръчките. Това е идеалната връзка между различните зони на разпределителните центрове.

Фиксираният баркод скенер Matrix 320 е перфектно решение за зареждането на пакетите и за комплектуването на поръчките.

Разпределителните центрове в днешно време се сблъскват с различни предизвикателства. Ръстът на поръчките в електронната търговия изисква от разпределителните центрове да разширят автоматизацията си. Броят на поръчките расте, в същото време размерите им стават по-малки.

Един съвременен разпределителен център трябва да може да обработва ефективно постоянно променящия се асортимент от стоки. Омникалният модел на бизнеса става обичаен в много сфери и той трябва да отговаря на по-високите изисквания към гъвкавост, качество и клиентско обслужване.

Увеличава се и обемът на връщанията, особено ако се вземе предвид, че стоките се купуват онлайн, без да могат да се огледат физически преди това.

Автоматичната релсова система за движение на поръчките при комплектуването им в пакети е окачена система за сортиране, която използва пакети за съхранение и транспортиране на продуктите. Релсовата система се монтира на тавана на склада или разпределителния център, което позволява да се използва повече пространство. Отделните „джобове“ или пакети се окачват към тази релсова система и се транспортират индивидуално, независимо един от друг. Обектите се подбират в пакети (обикновено една единица на един пакет) и се транспортират в зона за временно съхранение за по-нататъшен подбор, обработка и опаковане. Производителността на пакетите обикновено е в диапазон 100-120 бройки в минута.

Автоматичните релсови системи за движение на поръчките при комплектуването им в пакети са разпространени в разпределителни центрове, които изпълняват поръчки от електронната търговия, и позволяват да се повиши ефективността на използваните стратегии за подбор.

Разпределителните центрове използват такива системи, за да избегнат хаоса и да осигурят буферна зона за стоки и връзка между различните зони в предприятието.

Ефективността на операциите се постига благодарение на използването на решения за фиксирано сканиране – такива като Matrix 320. По-голямото зрително поле и по-дълбокият фокус на Matrix 320 осигуряват бързо и ефективно сканиране на баркодове, без да е необходимо да се използват ръчни баркод четци, което съществено намалява времето за изпълнение на операциите.

Подбор по светлинен сигнал

Подборът по светлинен сигнал (Pick-To-Light – PTL) е още един тип процес по подбор, когато операторът подбира ръчно стоките, следвайки светлинна индикация. Изборът се потвърждава или чрез натискане на бутон, или чрез сканиране на баркод с помощта на преносимо устройство от Datalogic.

Системите с технология за комплектуване на поръчки PTL се използват от складове и разпределителни центрове. В системите се използват светодиоди, които посочват мястото, на което се намира стоката, и осигуряват лесно визуално управление на работата на събиращите в целия процес по комплектуване на поръчката.

PTL системата повишава ефективността на подбора в сравнение с подбора по традиционен хартиен списък. Днес PTL технологията се използва основно за подбор на голямо количество отделни позиции в места с висока плътност или висока скорост на операциите по подбор.

PTL системите се интегрират напълно в системите за управление на склада и задачата им е да повишат скоростта на операциите по подбор на стоки, осигурявайки при това обратна връзка за нивото на наличност в реално време.

Работата в PTL системата е в няколко последователни стъпки. Операторите сканират баркода, който се намира на картонената кутия, след което се стартира PTL системата, която осветява зоните, в които се намират стоките за поръчката. Така операторът получава информация за това къде да отиде, за да вземе тези стоки в правилното им количество. Това позволява да се изключат „празни“ ходове и да се спести време.

Операторът взима необходимите стоки и потвърждава това с натискане на бутон и сканиране на баркод, с който е маркирано мястото на тези стоки.

Традиционните методи са базирани на безжични ръчни баркод скенери, които трябва да се извадят от калъфи, закрепени на кръста на оператора, за да се сканира с тях. Това затруднява вдигането на тежки предмети или на няколко предмета наведнъж само с едната, останала свободна, ръка.

Datalogic предлага HandScanner – най-малкият и лек на пазара преносим баркод скенер. Това устройство се закрепва на китката на оператора и се активира само с едно натискане на палеца, което позволява и двете ръце на неговия ползвател да са винаги свободни.

Преносимите баркод скенери, заедно с мобилните компютри от Datalogic, такива като Skorpio X5 и Memor 20, са едно ултра бързо и ефективно решение за комплектуване на поръчките с пълен набор от възможности за събиране на данни. Доказано е, че използването на HandScanner позволява да спестите 4 секунди за едно сканиране. Ако умножим това число по броя операции, изпълнявани от операторите за един месец, ще се получи значителна стойност на спестеното време и възвращаемостта на инвестициите.

Ръчен подбор

Подборът на стоки е първата стъпка при изпълнението на поръчките. Задачата на събиращия е да подбере всички позиции по списъка в най-кратки срокове и без грешки. Инструкциите, въведени в WMS системата на екрана на мобилния компютър Skorpio X5, ще оптимизират последователността на подбора на стоки и ще повишат общата ефективност на работата.

Подборът е една от основните функции на складовата логистика. Наборът от опции при изпълнение на операциите за подбор се различава съществено в ръчните и в напълно автоматизираните системи за подбор. Но независимо от това какви решения за комплектуване са реализирани в склада, основната им задача е да се оптимизира процесът.

Крайната цел е да се повиши ефективността на процесите и работата на персонала, а също и да се увеличи скоростта на движение на стоките от момента на постъпването им в разпределителния център до момента, в който ще го напуснат.

Колкото повече поръчки можете да обслужите, толкова по-голяма ще е печалбата Ви. Събиращият има една единствена задача - да събере стоките от списъка максимално бързо. Тази задача е в основата на концепцията „човек към стоката“ (Person To Goods – PTG), по която събиращият достъпва до стоките, които се съхраняват на точното място.

Независимо от това кой метод за подбор се използва, хората си остават най-важният фактор, когато става дума за изпълнението на операциите по подбор, благодарение на способността им да възприемат и да взимат решения. Ето защо е важно служителите Ви да имат най-добрите инструменти за работа.

Skorpio X5 от Datalogic, който ние от Alpha Parnter предлагаме на много добра цена, е един от най-добрите защитени мобилни компютри на пазара. Устройството е подходящо за употреба както на закрито, така и на открито, и помага да се работи с еднакво висока продуктивност дори в най-напрегнатите работни дни.

Пълната интеграция със системата за управление на склад, сканиращият модул със свръх дълъг диапазон и способността да сканира всякакви баркодове във всякакви условия – всичко това прави Skorpio X5 надежден помощник за операторите в склада. Инструкциите, въведени в WMS системата на дисплея на Skorpio X5, позволяват на операторите да оптимизират последователността на операциите по подбор на стоките.

Автоматично сортиране

Автоматичният процес на сканиране е най-добрият начин за управление на големи обеми от товари.За помощ в този процес може да се използва скенерът с Image технология за сканиране Datalogic AV900, който може да идентифицира предмети, движещи се със скорост до 2,5 метра в секунда! AV900 ще повиши значително производителността на Вашето предприятие.

Високоскоростните системи за сортиране днес са стандартно оборудване за складове и разпределителни центрове с голям обем от стоки и товари. Системите позволяват да се сортира бързо продукция във всякакви форми и размери и да се насочва в правилната посока, за да се подготви за изпращане.

Има няколко различни типа високоскоростни системи за сортиране и е важно тези системи да могат да обработват  стотици единици в минута.

Типът високоскоростна система за сортиране, използван в склада, зависи от неговия размер, количество на наличностите и операторите. Типичният високоскоростен сортировач придвижва стотици обекти за една минута, което отговаря на десетки хиляди обекти на час.

Сред основните типове високоскоростни системи за сортиране са tilt-tray, cross-belt и slide-shoe сортировачи. За сканирането на баркодове и събирането на изображения за проверка на качеството на такива високоскоростни сортиращи системи се използват индустриални баркод скенери с Image технология.

AV900 от Datalogic отговаря на тези изисквания и може да работи със сортиращи системи, придвижващи стоки и товари със скорост до 2,5 метра в секунда. Тази скорост и производителност се осигурява чрез сензор с висока резолюция и широко зрително поле. Баркод скенерът може да сканира баркодове на близко намиращи се един до друг обекти, дори ако те са повредени или трудно четими. AV900 ще поддържа максимална производителност на системите за сортиране.

Как решенията от Datalogic помагат да се оптимизира изпълнението на поръчки и процеса на подбор на стоките?

Тъй като процесите по изпълнение на поръчките са около 50% от оперативните разходи в склада, е важно да имате правилните OMS и WMS системи, а и правилни технологии, които да поддържат Вашата ефективност.

Независимо от това каква стратегия за подбор на поръчките в склада ще използвате, следващата стъпка е да прецените кой ще е най-ефективният и точен начин за сканиране на баркодове.

Datalogic, световен лидер в сферата на решенията за автоматично събиране на данни, е с огромно технологично портфолио, в което ще откриете много решения, осигуряващи правилно комплектуване и опаковане на клиентски поръчки.

Ето и някои от решенията, които ще Ви помогнат в процесите по комплектуване на поръчките:

  • Magellan 1500i – използва най-новите цифрови Image технологии от Datalogic. Декодира както 1D, така и 2D баркодове. Най-компактните размери в своя клас правят Magellan 1500i перфектният избор за ограничени пространства;
  • HandScanner – най-лекият и малък безжичен преносим 2D баркод скенер. Той мигновено сканира 1D/2D баркодове с помощта на мегапикселов сензор;
  • Matrix 320 – универсален индустриален баркод скенер, който може да се монтира на конвейери или да се използва за фиксирано сканиране за свободни ръце. Осигурява бързо и точно сканиране на SKU кодове;
  • Skorpio X5 – един от най-добрите защитени мобилни компютри, достъпни на пазара. Може да се използва както на закрито, така и на открито. Помага на служителите да работят продуктивно през целия работен ден, независимо колко натоварен е той.
Поискайте среща с нас

Datalogic устройства от Alpha Partner

Magellan 1500i
Magellan 1500i
Високопроизводителен презентационен скенер за различни приложения
Skorpio X5
Skorpio X5
Най-иновативният мобилен компютър за събиране на данни с най-големия избор от сканиращи модули
Свържете се с нас
15 яну Система за комплектуване поръчки
0 Коментар(и) 443 Преглед(и) Баркод технологии за електронната търговия

Напишете коментар

За нас

  • За нас
  • Доставка
  • Общи условия и политика за сигурност
  • Политика за използване на бисквитки

Обслужване на клиенти

  • Контакти
  • Връщане на продукт
  • Карта на сайта
  • Партньори

Профил

  • Профил
  • История на поръчките
  • Бюлетин

Бюлетин

Бъдете в течение с новини и промоции, като се регистрирате за нашия бюлетин
  • © 2020, AlphaPartner, Всички права запазени