Пандемията от COVID-19 оказа огромно влияние върху методите за водене на бизнес, включително и върху начините за пазаруване. Ръстът на интернет поръчките в електронната търговия „стигна тавана“.
Преди десетина години усетихме влиянието на така наречения „Amazon ефект“. Но това, което се случва сега в сферата на електронната търговия, надмина всички очаквания. Традиционният логистичен център е изключително сложна структура, създадена за приемане на стоки в специална зона и за сортирането им, за да може после отново да ги обедини в една поръчка и накрая, да ги подготви за товарене и изпращане към получателя.
Това, което можем да наречем „електронно пътешествие“, започва с входящата логистика, продължава с комплектуване на поръчките, сортиране, изходяща логистика и приключва с фазата на изпращане и доставка до крайната дестинация.
Увеличеното търсене на интернет пазара оказва все повече влияние на търговците на дребно, включително и на компаниите, които владеят разклонена мрежа от традиционни физически магазини. Управлението на веригата за доставки става все по-трудно, а концепцията за многоканалност сега е задължителен компонент от логистичните стратегии на компаниите.
Повечето добре познати търговски марки, които вече имат мрежа от физически магазини, планират да вкарат 50% от бизнеса си в интернет в рамките на следващите 5 години. Можем да кажем със сигурност, че решенията с използване на баркод технологии за електронната търговия лежат в основата на системите за управление на всички етапи на веригата за доставки.
Използването на баркод технологии в електронната търговия е критично важно за ефективното управление на процесите по цялата верига за доставки. В системите за сортиране и изпращане отдавна вече се използват баркодове, но в последно време употребата им се увеличи, тъй като компаниите разбраха, че баркодовете позволяват да се намалят значително грешките, подобрявайки проследяването на стоките и товарите.
Това значи, че решенията на основата на баркод технологии в електронната търговия позволяват да се повишат доходите. Баркодове се сканират при получаване, подреждане, попълване, избор и опаковане, изпращане, обработка на връщанията, циклична инвентаризация и проследяване на персонала.
Маркирането на баркодове в електронната търговия е ключово изискване, необходимо за управлението на стоковите наличности. Баркод технологията осигурява цялата информация, необходима за доставката на стоките, които са поръчали получателите. Етикетите с баркодове отговарят на въпросите „какво“, „за кого“ и „кога“ във всички операции във веригата за доставки. Баркодовете позволяват да се идентифицира поръчката и да се получи информация за стоките, които влизат в нея, за името на купувача, за адреса на доставка, за начина на доставка и т.н.
Така решенията на базата на баркод технология в електронната търговия позволяват да се автоматизира напълно въвеждането на информацията, за да се избегнат грешки, свързани с човешкия фактор, и да се повиши производителността.
Datalogic предлага широк асортимент от устройства за автоматична идентификация и събиране на данни, които могат да помогнат на компаниите, които се занимават с електронна търговия. Те могат да бъдат разделени на три основни категории: индустриални фиксирани баркод скенери, мобилни компютри и ръчни четци.
Matrix 320
AV900
Memor K
Skorpio X5
PowerScan 9600
HandScanner
Leave a Comment