Пандемията от COVID-19 оказа огромно влияние върху методите за водене на бизнес, включително и върху начините за пазаруване.
Ръстът на интернет поръчките в електронната търговия „стигна тавана“.
Преди десетина години усетихме влиянието на така наречения „Amazon ефект“. Но това, което се случва сега в сферата на електронната търговия, надмина всички очаквания.
Традиционният логистичен център е изключително сложна структура, създадена за приемане на стоки в специална зона и за сортирането им, за да може после отново да ги обедини в една поръчка и накрая, да ги подготви за товарене и изпращане към получателя.
Това, което можем да наречем „електронно пътешествие“, започва с входящата логистика, продължава с комплектуване на поръчките, сортиране, изходяща логистика и приключва с фазата на изпращане и доставка до крайната дестинация.
Управление на веригата за доставки
Увеличеното търсене на интернет пазара оказва все повече влияние на търговците на дребно, включително и на компаниите, които владеят разклонена мрежа от традиционни физически магазини.
Управлението на веригата за доставки става все по-трудно, а концепцията за многоканалност сега е задължителен компонент от логистичните стратегии на компаниите.
Повечето добре познати търговски марки, които вече имат мрежа от физически магазини, планират да вкарат 50% от бизнеса си в интернет в рамките на следващите 5 години. Можем да кажем със сигурност, че решенията с използване на баркод технологии за електронната търговия лежат в основата на системите за управление на всички етапи на веригата за доставки.
Баркод в електронната търговия
Използването на баркод технологии в електронната търговия е критично важно за ефективното управление на процесите по цялата верига за доставки. В системите за сортиране и изпращане отдавна вече се използват баркодове, но в последно време употребата им се увеличи, тъй като компаниите разбраха, че баркодовете позволяват да се намалят значително грешките, подобрявайки проследяването на стоките и товарите.
Това значи, че решенията на основата на баркод технологии в електронната търговия позволяват да се повишат доходите. Баркодове се сканират при получаване, подреждане, попълване, избор и опаковане, изпращане, обработка на връщанията, циклична инвентаризация и проследяване на персонала.
Маркиране на баркодове в електронната търговия
Маркирането на баркодове в електронната търговия е ключово изискване, необходимо за управлението на стоковите наличности. Баркод технологията осигурява цялата информация, необходима за доставката на стоките, които са поръчали получателите.
Етикетите с баркодове отговарят на въпросите „какво“, „за кого“ и „кога“ във всички операции във веригата за доставки. Баркодовете позволяват да се идентифицира поръчката и да се получи информация за стоките, които влизат в нея, за името на купувача, за адреса на доставка, за начина на доставка и т.н.
Така решенията на базата на баркод технология в електронната търговия позволяват да се автоматизира напълно въвеждането на информацията, за да се избегнат грешки, свързани с човешкия фактор, и да се повиши производителността.
Datalogic устройства за електронна търговия
Datalogic предлага широк асортимент от устройства за автоматична идентификация и събиране на данни, които могат да помогнат на компаниите, които се занимават с електронна търговия. Те могат да бъдат разделени на три основни категории: индустриални фиксирани баркод скенери, мобилни компютри и ръчни четци.
Индустриални фиксирани баркод скенери от Datalogic за електронната търговия
Matrix 320
- Иновативната платформа и сензорът осигуряват изключително зрително поле (FoV) и дълбочина в фокуса (DoF);
- Настройваща се интелигентна подсветка с няколко варианта на цветове за обозначаване на мощността;
- Конфигурираща се многоцветна визуална обратна връзка с обсег на 360 градуса;
- Течни лещи с отдалечено управление на фокуса за по-гъвкава настройка в зависимост от производствените параметри.
AV900
- Високопроизводителна 9-мегапикселова камера с вградена система за обработка на изображения;
- Запазване на изображения във външни хранилища чрез високоскоростен порт Gigabit Ethernet;
- Варианти с бяла и червена светлина;
- Високопроизводителен софтуерно настройващ се динамичен фокус.
Мобилни компютри от Datalogic за електронната търговия
Memor K
- Ергономичен, много лек и компактен, позволява сканиране на 1D и 2D баркодове във всички посоки и от всякаква повърхност, включително от екраните на мобилните устройства;
- Лесносменяема батерия;
- Позволява да се повиши производителността в целия магазин, работи едновременно с няколко приложения без проблем и без забавяне.
Skorpio X5
- Най-големият в своя клас 4,3-инчов дисплей;
- Сканиращ модул: 1D скенер с Image технология за сканиране, 2D скенер с Image технология за сканиране със стандартен диапазон, скенер с Image технология за сканиране със среден и близък/далечен и свръхдалечен диапазон;
- С ръчен форм-фактор и с дръжка с бутон с 3 клавиатурни подредби;
- Напълно защитена конструкция – издържа на падане от височина 1,8 метра;
- Защита от влага и прах по клас IP65;
- Избор между варианти с безжично зареждане или с жично зареждане със специални зареждащи станции.
Ръчни баркод четци от Datalogic за електронната търговия
PowerScan 9600
- Ултразащитена конструкция, защита от влага и прах по клас IP65 и IP67;
- Вградени индустриални интерфейси, модулен дизайн;
- Намаляване на общата стойност на владеене за сметка на безжичното зареждане;
- Двоен радиодиапазон и OLED дисплей;
- Интелигентно управление на батерията и диагностика.
HandScanner
- Повишава производителността, като пести 4 секунди от едно сканиране;
- Повишава точността – с 33% по-малко грешки;
- Подобрява ергономичността – за една смяна се вдига 1,5 тона по-малко тежест;
- Подобрява производителността – мегапикселова резолюция и сканиране на 1D/2D баркодове.
Напишете коментар