Магазинът от бъдещето се оформя от новото поведение, нуждите и търсенето на клиентите. От супермаркетите до минимаркетите, пощенските станции и дори ресторантите – системите за самообслужване стават постоянен елемент от потребителската среда.
И нищо чудно, че 63% от потребителите заявяват, че предпочитат самообслужването. Изследванията също така показват, че потребителите ценят възможността да имат контрол над транзакциите и това усещане за контрол води до по-голяма клиентска удовлетвореност и по-висока лоялност.
Едно от най-големите предимства на пазаруването в режим на самообслужване е удобството и скоростта на операциите на каса. Представете си, че си взимате продукти, които ще са Ви необходими за вечеря, прескачате опашката на касата и излизате от магазина!
Макар някои демографски групи да нямат възможност да използват тези възможности, е потвърдено, че милениалите предпочитат самообслужването. Наскорошно изследване доказва, че почти половината от клиентите в САЩ на възраст до 45 години искат магазините да могат да предлагат заплащане през система за самообслужване.
С технологиите за самообслужване търговецът получава и допълнителни предимства. Той може да събира история за прегледите на клиентите, маршрутите на движение при пазаруване, историята на покупките и стотици други показатели. Добавете подходящите инструменти за обработка на данни и ще получите безценна информация за тенденциите и моделите на поведение на своите клиенти.
В днешно време се наблюдава общ дефицит на работна ръка – в някои части на света хората не искат да работят на каса. По своята същност самообслужването може да намали ангажираността на клиентите, което на свой ред може да понижи лоялността им. В същото време, внедряването на система за самообслужване ще позволи на служителите, които преди са стояли на касата в очакване на клиентите и са изпълнявали монотонни операции по сканиране на стоки, да вършат по-важни неща, такива като консултиране в търговската зала и съпровождане на продажбите, което ще повиши ангажираността на клиентите и ще направи работата на служителите по-интересна за самите тях.
Най-успешният подход към самообслужването е да предоставите на клиентите си възможности да използват в магазина Ви устройства от бизнес клас за сканиране на покупките си в момента, в който ги слагат в пазарската си количка. Интуитивно разбираемите устройства се монтират на входа на търговската зала. След като сканират картата си за лоялност, устройството се прикрепва към клиента и се разблокирва, за да може клиентът да го използва.
Защитените Image устройства с технология за визуално потвърждаване на успешно сканиране „Green Spot“ са много удобни, когато трябва да се сканира от безопасно разстояние. Като алтернатива клиентите могат да използват смартфоните си и за да сканират покупките си, и за безконтактно плащане.
След като са избрани всички необходими стоки, е необходимо да бъде показан крайният баркод на служител от магазина, който работи с мобилно устройство.
Решенията за самообслужване на Datalogic са разработени на базата на опит, трупан над 15 години, с проекти в сферата на самообслужването и консултации с потребителите, необходими, за да помогнат на клиентите на компанията да утвърдят бранда си, да привлекат повече лоялни клиенти, да оптимизират стойността си на владеене и да освободят време за повишаване качеството на клиентското обслужване.
Отпада нуждата стоките да се вадят от кошницата за пазаруване, да се поставят на лентата на касата, да се сканират и едва след това да се опаковат и поставят в пазарската чанта на клиента. Това пести много време.
Клиентите също получават възможност да опаковат покупките си в удобно за тях темпо и ред при пазаруване, като улесняват и разтоварването на чантите си у дома.
Тъй като всички стоки са вече сканирани от клиентите, трябва само да се види крайната сума за плащане и да се направи плащане с карта.
Системата за самообслужване позволява на клиентите да контролират разходите си, като им показва текущата сума на избраните от тях стоки, изключвайки изненади при плащането накрая.
При пазаруване, знаейки вкусовете и предпочитанията на клиентите Ви, можете да им правите персонални предложения, като така те ще могат да спестят време и пари.
Самостоятелното сканиране и бързото изпълнение на транзакциите в киоските за самообслужване намаляват взаимодействието между хората, така че се намалява вероятността от нежелан контакт и осигурява социална дистанция.
Leave a Comment